Friday, June 3, 2011

(Middle Finger) Blogger ?? Isk isk

For sure, mesti korang dah baca di Beautifulnara tentang isu muzik video ‘Marilah’ nyanyian Prema Yin yang penuh kontroversi dan seksi bersama Shahz Jaszle. Dan muzik video ni adalah di bawah arahan Gambit Saifullah.

gambar video marilah prema yin shahz jaszle gambit saifullah
Beberapa adegan panas yang membeliakkan mata aku hehehe…


Disebabkan mendapat kritikan panas dari pembaca dan penulis blog hiburan tanah air, maka of course lah si Gambit Saifullah ni melenting dan down to earth. Dan baru beberapa jam tadi Gambit Abdullah post di twitternya mengutuk blogger dengan middle fingernya. Apa kes ni? Adeh.. Chill ar bro…

gambit saifullah kutuk blogger middle finger
Maybe, dia tak tujukan kat semua blogger. Dia tujukan kat blogger yang kritik dia je. Relax sudey..


Erm kengkadang apa yang kita buat tu tak semua orang suka. Dan kengkadang kita rasa apa yang kita buat tu betul tapi sebenarnya salah bagi orang lain and vice versa. Inilah erti kehidupan. Sabau je la..

Kepada Gambit Saifullah, sabar je la. Saya sebagai peminat seni just nak kata, belajarlah dari kritikan diorang. Ambik yang positif je. Yang negatif boleh pangkah masuk tong sampah je. Dan belajarlah hidup bersama-sama orang yang hidup dalam adat ketimuran. Kita berada di negara Islam. Walaupun dalam hiburan tak berapa ‘kuat’ Islamnya tapi sekurang-kurangnya kena jaga adab dan sopan sebagai orang timur. Ok? Sorrylah aku ni tak pandai nak bagi nasihat. Cuma harap bro sentiasa jadi orang yang baik dan terbaik. Muka dah kacak. Hati kena ar kacak gak :)

Saya tegur bukan untuk ubah apa-apa atau siapa-siapa. Tapi sekadar memberi renungan buat kita semua. Ye la. Kita tak dapat ubah orang lain kecuali tuan empunya badan tu sendiri yang nak berubah. Tak gitu?

Yang dah lepas tu lepaslah.. tak perlu diungkit lagi. Tutup buka lama, kita buka laptop baru lak. Okay? Peace!!
Sepenuhnya credit to fitrihadi :)

No comments: